Silly people...

2009.02.05. 00:24

A minap vasúttal utaztam. Az új MÁV-os menetrend-szisztéma szerint egy nap összesen 4 olyan vonat van ami nem intercity és nem is kell átszállni. Így hát én is egy (vagyis hát 2) olyan vonattal közlekedtem amivel Fehárvárnál át kellett szállni. No persze Fehérvárnál a bemondónak nem szokása bemondani hogy hol lehet átszállni, így szokás szerint úgy döntöttem, a sprint-módszert alkalmazom, azaz gyorsan berohanok az aluljáróba és megnézem a pontos indulást a pontos vágányszámmal együtt. Szerencsémre azonban ahogy döcögtünk be a fehérvári állomásra, a közvetlenül mellettünk álló vonaton ott virított hogy „Budapest-Déli”. Na ez meg is nyugtatott, ám valami feltűnt. A vonat „Flirt” azaz új típusú volt, márpedig az új típusú vonatok általában személyvonatok, az elvira viszont gyorsvonatot jelölt meg átszállónak.

A biztonság kedvéért azért még leszaladtam megnézni, hogy biztos az-e amit keresek, és legnagyobb megdöbbenésemre igazam lett. Az a személyvonat 10 perccel később indult Pestre, míg a másik gyorsvonat 5 perccel később, tehát még azt is kényelmesen el lehetett érni. Utastársaim persze vagy felszálltak a személyre, ami kb. fél órával később ért be, míg én pár józan eszű emberrel együtt megnéztem a menetrendet. Ami még jobban megdöbbentett, a másodpercekkel ezelőtt még józan eszűnek hitt emberek megnézték, hogy az a személyvonat hova megy, majd elbaktattak felé. Fel se tűnt nekik, hogy 2 egymás alatti sorban szerepel, hogy „Budapest- Déli pu.”!

A traumáim tovább fokozódtak, amikor a bemondó végre bemondta: „Figyelem. Átszállás Budapestre az 5. vágányról induló személyvonatra!” Na ekkor már szinte röhögtem, és megnyugodtam, hogy lesz ülőhelyem pestig.

Megdöbbentő, hogy az emberek mennyire konvencionálisak. Bemondják, akkor az úgy van. Jó, valamilyen szempontból jobban járnak, nem kell rohangálni a megoldás után. De ha valami gyanús, akkor azt előbb leellenőrzöm, mielőtt besétálnék a csapdába. Na mindegy.

Tanulság: nem kell mindent elhinni amit a tévében, rádióban, vagy hangosbemondón mondanak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nitroblog.blog.hu/api/trackback/id/tr73921007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása