nem adtuk el a lelkünket...

2009.05.29. 15:07

Már megint késve jelentkezem, de igyekszem ezúttal valami elgondolkodtatót írni...

(a fogadást lefújtam, pontosabban elhalasztottam későbbre, a vizsgaidőszak épp elég szenvedés az akaraterőm megtornáztatása nélkül is...)

Szóval, időutazásom múlt péntekig vezet vissza...

Miután lenyomtam a héten 3 vizsgát, alig vártam már, hogy végre hazaindulhassak, és negyed órával a vonat indulása előtt már jeggyel a zsebemben battyogok a Déli pályaudvaron. Gondoltam felszállok amíg még van hely...miazisten!?!? Nemhogy egy szabad négyüléses nem volt, de még egy szabad kétüléses sem... fasza heringtanya lesz ez, pláne Kelenföld után... Miután sikerült egy darab helyet találni két fonyódi srác mellett, felszáll egy fiatalokból álló csoport, sok táskával, plusz két idősebbel --> osztálykirándulás. Mivel nekik aztán végképp nem volt esélyük ülőhelyre, a kocsi elejében, illetve a székek közti járásban foglaltak helyet. Két óra hosszú idő, a laptopomat meg nem volt kedvem 40 fokban elővenni, úgyhogy maradt a kommunikáció...hiba volt...

Hogy is mondjam, eddig is voltak hozzáállásbeli bajaim a mai fiatalsággal, ám ez aznap még jobban polarizálódott. Egy pillanatig még azt hittem értelmesek, például a fiúk megkínáltak a sörükből, meg látszott hogy részesültek nevelésben, de ez nem mindenkiről volt elmondható. Néhány példa:

"- És amúgy hanyadikasok vagytok?
- 9.
- Pestről?
- Közöd?"

"- Téged hogy hívnak?
- Úgy mint anyádat!
- Értem. Szia Ildikó én Dávid vagyok.
- Leszarom."

Lány legyezi magát a pólójával, látszik a köldökpiercingje.
"- Ilyen fiatalon már piercinggel nyomod?
- Milyen fiatalon 15 éves vagyok?!"

Hát elég sajnálatos hogy néhányan nevelés nélkül nőttek fel, vagy már elfelejtették amit tanítottak nekik. Én még mindig emlékszem nekem anyukám azt mondta ha intelligensen kérdeznek tőled, intelligensen válaszolj, mert ha nem, azt fogják hinni rólad hogy unintelligens vagy. Sőt, 14 éves koromig egész egyszerűen pofont kaptam ha nem köszöntem vissza valakinek, ezt ismerve kifejezetten furcsa, amikor azt tapasztalom, hogy a köszönésemre semmi reakció nem érkezik...szerintem az emberi bunkóság legalja...

Ezzel a negatív tapasztalattal mentem ki előbb a Pub-Likba, aztán inkább haza a Ben-Joeba. Elsőre csodálkoztam a már-már szokatlan tömegen, aztán rájöttem hogy épp most vannak itt a német cserediákok. Odaültem beszélgetni magyar társaikkal, akik unszoltak hogy ugyan már beszéljek velük németül. Ám miután minden oldal rájött, hogy nekem inkább az angol megy, az év egyik legnagyobb meglepetése ért: bemutatkoztak!

WTF? Ezek szerint ez tényleg magyar betegség, Európa más részein érzik az emberek hogy fontos tudni azt hogy kivel beszélsz...

Aztán miután a péntek félbe lett vágva, részben hullafáradtságom, részben amiatt hogy kocsival jöttem (így csak 2 sört ittam :D), de szombaton újra találkoztunk, és jól sikerült, mulatni még poénból számokat is cseréltünk (ruf mich an), aztán hajnal 3-kor úgy tűnt, örökre elválunk. Aztán másnap jön a telefon. Igazából kb. annyit mondott hogy nincs nagyon mondanivalója, csak ha egyszer megígérte, akkor felhív.

És akkor csodálkozunk, hogy ha Magyarországot Afrikába helyezik néhányan, kétségtelen hogy a civilizációs szintünk oda valósi.

Na és akkor még egy rövid gondolat arról, ami a címben szerepel:

Volt még szombat este egy mulatságos de elgondolkodtató történet. Matyi és Vajda (akik nem ismernék őket, mindketten rockerek) állnak a Captain Morgan hajó előtt, ahonnan valami ótvar rossz tuc-tuc undormány hallatszik. Közben szállingóznak ki a gázabbnál gázabb faszik különböző playboy-cicákkal az oldalukon. A beszélgetés cenzúrázatlanul és vágatlanul:

V: - Basszus nem hiszem már el hogy lehet ennyi gáz ember egy helyen?
M: - Ez most a menő, szard le...
V: - De hogy szereznek ezek ilyen csajokat?
M: - Neked is lehet ilyen csajod. Annyit kell tenned hogy bezselézed a hajad, felveszel vmi gagyi divatos ruhát, bemész, és valahogy kibírod negyed óráig.
V: - Tudom, de az olyan mintha eladnád a lelked!!!

Amellett hogy ez akkor megfelelő mennyiségű röhögést biztosított nekünk, másnapra rájöttem hogy mennyi igazsűg rejlik mögötte. Pláne hogy a fantasztikus nyelvi alapvizsgán is ilyen témát kaptunk, és abban sikerült egyetérteni, hogy a divat és a személyiség egymást teljességgel kizáró tulajdonságok.

Hát ezzel fejezném be azt a bejegyzést, amiben az engem még véletlenül kedvelők felét megint elvesztettem.

Legyetek rosszak,
Peti
 

A bejegyzés trackback címe:

https://nitroblog.blog.hu/api/trackback/id/tr141151060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lajka 2009.05.30. 10:01:10

Én úgy gondolom, hogy nincs min meglepődni, ha az ember ismeri a németeket. Ők ilyenek! Én éltem 4-5 hónapot Németországban, és bizony a magyar mentalitás, hozzáállás (akár külföldi, akár nem) teljesen más, mint itt. Ezért csodálkoztál el rajtuk, Peti! CSAK mi magyarok vagyok ilyen idióta nép.
Nemrég jártam Ausztriában, és állítólag nem kedvelik a magyarokat. Én jelét sem éreztem ennek, nemhogy beszólnának, mint mi "vendégszerető" magyarok, hogy a rohadt anyádat te büdös fricc, és hasonlók...
Intelligencia kérdése...

czene dani 2009.05.30. 18:24:21

elég fura egy olyan szájából hallani,hogy "intelligens",meg "jólnevelt",aki ha szólnak neki oda se megy,oda se fordul,vagy ha már igen akkor annyit vág a képedbe hogy jah leszarlak,vagy nem izgat,egyszóval levegőnek nézi az embert.Ez konkrétan Mr. Jólnevelt Péter és köztem történt meg,pont ezen a szombaton.A blogról akartam amúgy egy nyamvadt dolgot kérdezni,de nem ütöm meg sajnos Péterünk elvárási szintjét.A magyar mentalitás meg jajdeszaritt meg már nagyon unalmas,nem csak itt persze,arról nem is beszélve hogy 10 kis idiótából nem célszerű általánosítani.Ajvé felhívott egy német,tehát ők a nagyon civilizáltak,mi meg a bunkók Mucsaalsókeresztlacházáról.Az,hogy ők miért ilyenek,meg mi miért olyanok,az nem nevelés kérdése,hanem egy irdatlan hosszú társadalmi folyamat rengeteg egyéb tényezővel.Írj inkább póker beszámolót,kevesebb féligazság meg agyonhasznált közhely lesz benne.
süti beállítások módosítása